Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
05.04.2016 07:39 - Какво предвижда проектът за придобиване на нови изтребители?
Автор: spirdon Категория: Политика   
Прочетен: 1001 Коментари: 0 Гласове:
1


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
 На изискванията отговарят предложенията на три държави. За новопроизведени самолети това е Швеция с Gripen C/d, а за употребявани – Италия с Eurofighter Tranche 1 и Португалия, с логистичен пакет и въоръжение от САЩ, с F-16 MLU (Third Party Transfer).

Проектът за придобиване на нов тип боен самолет предвижда закупуване на 16 машини. Това ще се случи на два етапа, според документите, с които „Отбрана.com” разполага. Предвижда се през първия етап да се придобият 8 самолета, а при финансова възможност и повече, което се смята за по-добър вариант. През втория етап е планирана доставка на още 8 машини или по-малко в зависимост от закупените през първия . Финансовата рамка за реализация на първия етап е 1,5 млрд. лв.

Във времето

двата етапа

са съответно през 2018-2021 г. и 2022-2023 г. Тогава трябва да бъдат доставени самолетите, средствата за наземно обслужване, въоръжението и да се извърши обучението. Предвижда се през четвъртото тримесечие на 2019 т. да бъде постигната първоначална оперативна готовност за изпълнение на задачата по  Air Policing, а през четвъртото тримесечие на 2021 г. – пълна оперативна готовност по същата задача.

Важен е не толкова броят на самолетите, колкото броят на летците

Основен критерий за осигуряване на необходимите оперативни способности  в изтребителната авиация  при задачата Air Policing – денонощно дежурство с 2 самолета и 2 летци, е не толкова броят на самолетите, колкото броят на летците, се посочва в проекта. Общият брой на дежурствата за една година е 730, при 24-часово дежурство, или 1460 при 12-часово. Направените разчети показват, че са необходими минимум 30 подготвени летци. Според стандартите на НАТО летецът трябва да налита не по-малко от 180 часа на година. Някои държави са приели стандарт от 140 часа във въздуха и 40 на тренажор. В световната практика, като санитарен минимум, е приет нальот от 80 часа за година. При това положение задължителният минимален сумарен нальот в изтребителната авиация не би трябвало да пада под 2400 часа годишно. Ако един самолет изпълнява 150-170 летателни часа на година, за постигане на 2400-3000 летателни часа, българските ВВС трябва да имат 16-20 броя годни изтребители.

Срокът за доставка,

се посочва в проекта, зависи от параметрите на сключения договор. При ефективна организация първите самолети следва да се доставят до края на 2018, но не по-късно от средата на 2019 г.

15 предложения от 9 държави

На изпратените запитвания през 2011 г. към МО са постъпили 15 предложения от 9 държави. Това са Германия, Италия, Израел, Португалия, Русия, САЩ, Франция, Холандия и Швеция. Новопроизведени самолети предлагат Германия, Русия, САЩ, Франция и Швеция.

3 предложения отговарят на изискванията

След анализа на предложенията е установено, че на изискванията отговарят предложенията на три държави. За новопроизведени самолети това е Швеция с Gripen C/d, а за употребявани – Италия с Eurofighter Tranche 1 и Португалия, с логистичен пакет и въоръжение от САЩ, с F-16 MLU (Third Party Transfer).

За 8 или 9 самолета ще са необходими до 1,5 млрд.лв

През февруари – март 2013 г. са проведени разговори с министерствата на отбраната на Швеция, Италия, Португалия и САЩ. Информацията показва, че за 8 или 9 самолета ще са необходими до 1,5 млрд.лв. Сумата включва разходите за придобиване на самолетите, средствата за наземно обслужване, обучението на състава, първоначалната интегрирана логистична поддръжка за 3 години  и въоръжението. Предвид факта, се подчертава в проекта, че придобиването на допълнително количество самолети от същия тип и в същата конфигурация в следващите 6-7 години ще е съпроводено със значителни трудности и рискове, следва да се използва възможността, в случай, че цената на самолетите и оборудването го позволява, за закупуване на по-голям брой самолети в рамките на посочената вече сума от 1,5 млрд.лв.

Предвижда се

плащането

да се извършва като комбинация от авансово плащане и плащане след доставка за период от 6 години. Т.е. за първата година (2016) – 10 млн. лв., за втората, третата и четвъртата – по 200 млн. лв. на година, за петата и шестата – по 450 млн. лв. на година.

Какво ще стане с МиГ-29?

Проектът предвижда през първия етап техният брой да се редуцира от 15 на 8 и да се използват резервните части от изведените от експлоатация самолети. Тези 8 самолета следва да останат на въоръжение до 2022-2023 г., когато трябва да завърши вторият етап. Паралелно с доставката на новите самолети ще се извърши и снемането от въоръжение на МиГ-29.

Според Закона за отбраната и Въоръжените сили зелена светлина за реализиране на проекта трябва да даде Народното събрание. Очаква се неговото обсъждане и гласуване в пленарна зала.




Гласувай:
1



Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: spirdon
Категория: Новини
Прочетен: 404565
Постинги: 350
Коментари: 38
Гласове: 79
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930